söndag 21 oktober 2012

Sytt eget babynest

Det blir inte så mycket gjort för mig på helgerna längre. Magen växer och med 5 veckor kvar till vårt planerade datum så börjar jag nu känna sammandragningar som gör magen extremt hård under en tid. Ingen fara, sa dem på förlossningsutbildningen. Det är bara livmodern som tränar. Så jag får väl lite på det.

Men även om jag inte har så mycket planerat på helgerna, så syr och virkar jag en hel del. I helgen blev det ett babynest. Jag visste faktiskt inte vad det var förrän ganska nyss. Det är flera vänner som säger att det är jättemysigt för den lilla att ligga i var hon än ska sova. Hon ligger mjukt och ombonat och man kan lägga den i spjälsängen, i vår säng, i soffan eller var hon nu vill ligga. De gillar tydligen att ha det lite trängre runt sig när de är små. Sedan ska den vara toppen att ta med och lägga i resesäng eller om hon ska sova borta, då den luktar hemma och hon kan känna sig trygg.

Som vanligt när jag vill göra något, så googlade jag fram ett mönster som jag följde och svårare än så var det inte. Mönstret hittade jag här. Tyget hittade jag i min tyglåda där jag lägger tyger som jag köper lite nu och då. Tror att det är från Bruka Design och det går i blått och grått. Modellen är sådan att man kan dra ihop den med ett snöre nedtill när hon är riktigt lite och släppa upp det allt eftersom hon växer.

Eget babynest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar