tisdag 14 februari 2012

Det kommer att bli varmt och grått

Jag fick en prenumeration av Sköna hem i julklapp och jag har nu fått hem det första numret. Ivrig slet jag upp tidningen. Jag har verkligen längtat efter inredningsinspiration! Efter att vi flyttade till huset köpte vi det mesta nytt och jag spenderade nog lite för mycket energi på att hitta prisvärda delar som skulle bilda en skön helhet. Men nu är jag tillbaka! Nu är jag redo att uppdatera och tänka mer på detaljer.

Och gissa om det blev fullträff direkt. I tidningen fanns ett reportage som sög tag i mig direkt och vi spenderade nästan en hel dag på ta fram en inredningsplan för nedervåningen. Jag började leta designdetaljer blandat med loppisfynd och bilden började långsamt klarna för oss. Det kommer att bli varmt och grått. Grått kan vara tråkigt och deppigt, men lyckas man kombinera hårda och mjuka strukturer, få in lite natur i form av trä, blommor och naturliga material så blir det en fantastisk helhet. Så nu är det väl bara att sätta igång att börja köpa. Och det ska väl inte bli några problem...

Här kommer några av de bilder som inspirerade mig så:




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar