torsdag 2 juni 2011

Långledigt

Vilken underbar ledighet! Jag har nu vart ledig både igår och idag och inser att det inte bär av mot jobbet igen förrän på tisdag. Det känns lite konstigt. Jag har liksom inte vetat vad jag ska göra, eftersom Robban jobbar (till och med mer än vanligt), har jag också vart själv. Det har vart jätteskönt att vara själv, men jag har brottats mellan att bara softa och ta det lugnt eller att faktiskt ta tillvara på ledigheten och göra något vettigt. Tiden känns liksom lite för lång för att bara slappa bort, men ändå vill jag hämta nya krafter. Så det har blivit lite av varje för att komma tillbaka till livet. Det har vart lite mycket på jobbet ett tag och jag har nog inte kommit ikapp efter all energitömning i och med husköpet, så ledigheten kunde inte kommit bättre.

I morgon ska vi bege oss upp till norra Sverige. Vi ska till riksgränsen och fira Robbans pappa. Det ska bli supermysigt att åka så högt upp så här års. Nu varnar de för att det inte kommer att bli så fint väder, men det ska bli skönt att åka iväg ändå. Får se om det om det blir skidor eller vandring på fjället eller bara mys i stugan. Återkommer med uppdatering efter måndag då vi kommer hem.

Babyfilt med retrokänsla


Jag har inte vart så kreativ den senaste tiden. Det mesta av min fritid har gått åt till att göra bröllopsserier på beställning, men jag har hunnit att sy en babyfilt till lilla Eskil. Har fick en med lite retrokänsla i med de söta bruna flodhästarna. Jag gillar verkligen det tygen! Filten har även en mjuk och go fleecebaksida.

Självklart fick Eskil också ett kort, även det med retrokänsla för att matcha filten

1 kommentar:

  1. Vilken underbar filt med helt ljuvliga flodhästar! Mycket snyggt matchat med det fina kortet också - så genomtänkt alltihop.

    SvaraRadera