söndag 20 mars 2011

Nu är det jul igen!

Nej, faktiskt inte någonstans när det gäller vädret. Idag har det vart underbart väder och jag tog en långpromenad i förmiddags. Det var varmt, snön smälte bort och det luktade till och med vår utomhus. Sedan kom det några vänner och vi hade lite pysselverkstad här hemma. Mysigt!

Men jag har även suttit och gått igenom massa foton som jag tog i december. Jag pysslade en himla massa då, men jag hann inte blogga om det, så jag tänkte visa upp mina inbjudningar till glöggkvällen som vi hade i december innan vi drog på Honeymoon. Ni får väl tänka att det är inbjudningar till påskkalas eller något istället, så kanske ni kan hitta någon inspiration...


Blåa glögginbjudningar

Jag gjorde dem i ljusblått och rostrött och i två olika färgvarianter. Jag stansade ut ett hjärta i papp och målade med crackle paint. Sedan rev jag pappersremsor i olika mönster och rullade ihop dem och fäste på en spets. Jag satt även fast en kanelstång som gjorde att de även doftade ljuvligt!


Närbild på de röda inbjudningarna

1 kommentar:

  1. Stort tack för det fina armbandet som låg i lådan och väntade idag: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2011/march/dagens-bild-110321.html

    SvaraRadera