tisdag 8 mars 2011

Egna semlor

Jag måste säga att det är en himla waste att semmeldagen och pannkaksdagen inträffar på samma dag! De kunde ju sprida ut godsakerna lite under året... =) Hur som helst. Jag gillar semlor, men jag är ingen semmelälskare och skulle aldrig kunna smälla i mig flera på rad. Men semmeldagen betyder att jag får en chans att baka något nytt! Jag kom på att man kan ju göra själva bullen och frysa in de man inte vill äta med en gång, så har man nybakta semlor många dagar framöver om man får semmelälskare på besök, så det sysselsatte jag mig med efter träningen idag. Det var lite knepigt att få till designen, men de blev riktigt goda! Det ska synas att de är hemmagjorda, som vi brukar säga...

Mina lite kantiga och stötta semlor med trekantslock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar