onsdag 29 september 2010

Återhämtning DeLuxe

Ja, då börjar man återkomma så smått till livet efter den otroligt häftiga och extremt jobbiga resan som jag vart ute på. I 20 dagar åkte vi runt med kampanjbussen och genomförde ca 70 kampanjer runt om i Sverige. Med i bussen åkte partiledare, ministrar, staber, partisekreterare, riksdagsledamöter och lokala kampanjare omvartannat. Jag har med andra ord fått en otroligt bred bild av den svenska politiken och jag har stött på många härliga och inspirerande människor längs vägen.

Det var hektiskt när partiledarna åkte med bussen. Här ifrån valdagen i centrala Stockholm.

Lördagen den 18:e fick vi äntligen sova hemma och oj vad underbart det var att få komma hem! Det enda som fattades när jag kom hem var Robban som var på svensexa, vilket gjorde att det kändes väldigt tomt här hemma. Men han hade köpt blommor, mat och godis till mig och han skulle ju komma hem på natten, så jag bestämde mig för att ha en myskväll hemma med mig själv. På väg hem, iskall i spöregnet planerade jag en långkväll i badkaret med böcker, avslappnande musik, ett glas vin och med både hårinpackningar och ansiktsmasker. Efter det skulle jag kanske pyssla lite, ringa runt till vänner och krypa upp i soffan framför en bra film. Det gick väl så där. Jag kom hem vid 17.00-tiden hällde upp mitt glas vin och satte mig i soffan för att bara njuta av tystnaden. Vid 22.00 vaknade jag och undrade vart jag var, gick in i sovrummet för att hämta täcke och kudde och fortsatte att sova i soffan tills Robban kom. Rätt borta med andra ord, men det var så skönt att få sova ut!

Min outfit på valdagen

På valdagen var det dags för den sista turnén i Stockholmsområdet och vi stack iväg för att påminna folk att rösta. Vi hade fått Alliansens morotsdräkt ombord och någon var ju tvungen att hoppa i den där dräkten, så det fick bli jag. =) Så så här snygg var jag på självaste valdagen. Men jag kom med i flera olika typer av asiatisk och tysk TV i alla fall som alla älskade moroten.

 Moroten var även väldigt poppis bland barnen

Som ett brev på posten kom ju även alla sjukdomar när jag väl fått sova ut lite. På valnatten gick jag på Alvedon och Ipren och dagen efter bröt allt ut, feber, hosta, halsont, förkylning och ömhet i hela kroppen i en enda salig röra. Men om jag ska vara riktigt ärlig så var det rätt skönt att bara få ligga i soffan och tycka synd om sig själv några dagar och bara sova ut. Nu, någon vecka efter, har jag fortfarande inte återhämtat mig helt. Jag är frisk och kry, men fortfarande ganska trött och allmänt seg i skallen. Jag ligger efter med ganska mycket, men börjar nu så smått att återhämta mig på riktigt. Jag är van att arbeta mycket och länge, men det tär verkligen på en att arbeta dygnet runt i 20 dagar och inte få de där så viktiga andningshålen i form av en långpromenad, träna, ta ett glas vin, pyssla eller bara slökolla på tv på kvällen eller helgen. Men jag känner att jag är på gång. Snart kommer jag att komma in i min kreativa våg som sedan leder mig vidare till att börja ta tag i saker till 100 % igen. Snart så!

Från Centerpartiets valvaka på Hasselbacken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar