onsdag 23 juni 2010

Sol och värme

Vilka underbara dagar det är nu! Solen är framme och steker, men än är det inte för varmt. Det här är min absoluta favorittid på året och jag sitter numera och jobbar utomhus så fort jag får en chans. Annars är det mycket planering och jobb precis som de senaste veckorna. Nytt är att vi i år har fått uppdrag under Almedalsveckan, så vi kommer att vara där nästan hela veckan, vilket ska bli väldigt kul! Jag har bara varit på Gotland en gång tidigare och det var på skolresa i 6:an så det är hög tid att besöka den vackra ön igen.

Har du gått och blivit gravid eller känner du någon annan som har det? Jag har nu äntligen fått in de fina Änglaklockorna igen och den här gången har jag direktimporterat dem ifrån Mexico där de kommer ifrån. I den runda kulan dansar en liten kula runt och avger ett klickande ljud, som ett klockspel, när man rör på sig. Om man bär den nära magen kan fostret uppfatta ljudet från och med vecka 20 och bli lugn av det. När sedan den lilla har fötts kan man hänga upp änglaklockan ovanför vaggan eller sängen och när ljudet hörs känns det igen och bebisen blir lugn och trygg av det.

En rund Änglaklocka med vita pärlor och texten "Älskad"

Till den här fina klockan har jag gjort ett hänge med sötvattenspärlor och ett silverpläterat hjärta. Man får själv välja färg på pärlorna (vitt, rosa eller blått) och vad det ska stå på hjärtat. Smycket kommer monterat på en silverfärgad kulkedja som är ca 1 m lång. En perfekt present att ge bort till någon man tycker om. I Mexico sägs det även att Änglaklockan även funkar som ett fertilitetssmycke, så man kan även bära det om man inte är gravid. Det är ju inne med stora smycken nu! =) Smycket kan man köpa via min sida på Signerat.

Så här kan smycket se ut på en rund mage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar