tisdag 9 mars 2010

Toppar och dalar under helgen

Helgen började otroligt bra då vi firade att vi äntligen skickat ut våra bröllopsinbjudningar och vi redan fått en hel del positiv respons av de som var snabba att hämta posten på fredagen. Vi har båda lagt ner ganska mycket tid och energi på dem så det kändes som att vi var värda ett (eller tre) glas bubbel på fredagskvällen.

På lördagen hade vi en fotosession där vi tränade produktfotografering. Jag har äntligen fått tid till att göra lite fler smycken att sälja på Signerat, men vill inte lägga ut dem förrän jag fått riktigt fina bilder på dem. Det är ju det som är det enda som säljer smycket, eftersom man inte får klämma och känna på smycket när man säljer över nätet. Vi insåg att det är ganska svårt att fota släta silversmycken då de reflekterar väldigt mycket, men efter lite träning så funkade det fint. Jag har länge velat ta nya, fina bilder på mina Änglaklockor som jag sålt så bra av på sistone, så för att illustrera hur detta smycke ser ut i verkligheten så tog jag dit en livs levande gravid-mage att fota. De är inte redigerade och klara än, men en liten sneak-peak kan jag bjuda på:

Bra jobbat Spiggy! =)

Efter en fortsatt mysig lördag hemma hos modell-föräldrarna så tog mys-helgen slut. Natten till söndag vaknade jag av en otroligt orolig mage och visste att något var fel. Vi hade så sent som i fredags insett faktum att inte någon av oss vart sjuka på extremt länge och var så glada över det. Fram tills i söndags. Då åkte jag på en 2-dagars magsjuka. Inte lång tid, men vad ynklig man blir! Jag bara sov och sov hela söndag och måndag, men idag är jag piggare igen. Kort men intensivt med andra ord. Skönt att det är över och att det inte blev mer långvarigt.

Jag har tänkt att lägga upp några enstaka smycken på Signerat som det kommer att finnas ett exemplar av för att få lite rullians i min butik där. Till att börja med kommer jag att lägga upp armband i en serie med olika vårfärger i min favoritdesign. Jag har tagit fram de färger som jag tycker våriga och nu finns de två första till försäljning. Armbanden kostar 175 kr inkl. frakt och du kan köpa dem här. Men de finns bara i ett exemplar, så skynda er om ni hittar en favorit, antingen till er själva eller till en vän!

Armband -Februari
Ett ljust och romantiskt halsband i svala färger. Lättmatchat med andra färger.


Armband - Mars
Tufft armband som syns med härliga starkt rosa sötvattenspärlor

2 kommentarer:

  1. Så himla fina - och om jag varit gravid, hade jag velat ha ett sånt smycke! :D

    SvaraRadera
  2. Ja jætte fina smycken Lina, och jag kommer absolut bestælla en ænglaklocka næsta gång jag blir gravid;-)
    Jag ær så nyfiken på hur era inbjudningskort ser ut...kommer du visa hær i bloggen??:)
    Hoppas du mår bættre!
    kram Sara

    SvaraRadera