onsdag 17 februari 2010

Bråda dagar på många plan

Det är mycket nu! På måndag och tisdag äger det stora projektet rum som jag jobbar med just nu. Det är Ung Företagsamhet Stockholmsregionens regionala mässa "Våga Vara Egen" som går av stapeln på Stockholmsmässan i Älvsjö. Där kommer över 1800 ungdomar ställa ut i över 400 UF-företag och det kommer att bli grymt kul! Har ni aldrig vart på en UF-mässa så rekommenderar jag verkligen er i Stockholmstrakten att komma dit på måndag kväll (17.30 - 20.00) eller på tisdag (9.00 - 15.00). Man får uppleva extremt mycket kreativitet och engagemang, det kommer att finnas massor med roliga och kluriga produkter att köpa på plats och självklart är mässan gratis. Jag kan även passa på att tipsa om vårt nya samarbete med världens bästa kommunikationsskola Berghs School of Communication som kommer att hålla ett gratis morgonseminarium på tisdag mellan 8.30 - 9.30. Klicka på den här länken för att anmäla dig och kom och inspireras!

Läs mer om mässan på Ung Företagsamhets hemsida

När det gäller pyssel så är det också fullt upp. Jag förstår om ni inte tror mig, eftersom jag inte visar upp så mycket här. Men om jag säger att jag den senaste månaden har förbrukat 180 meter dubbelhäftande tejp, 600 cardstock och 150 kartongpapper, så hoppas jag att ni tror mig. Det är självklart mina bröllopsbeställningar jag pratar om och trots att jag nu är inne på det 4:e bröllopets inbjudningar (mina egna) så är det lika kul och lika inspirerande! Jag lovar att visa upp mer ifrån de projekten när jag får/kan.

Samtidigt som detta pyssel så har jag ju även andra beställningar på kort och smycken som jag tillverkar. Och det är jag SÅ glad för! Det håller min kreativitet på topp och är ett bra komplement till det lite mera monotona arbetet med inbjudningarna. Härom veckan kom det en beställning på en Änglaklocka till en tjej som ska få tvillingar. Jag fick själv välja text och form på smycket. Jag har fått in nya, hjärtformade klockor nu som jag ville testa, så jag matchade en sådan med en ring med budskapet "Dubbel Glädje" och jag hoppas att mottagaren blev nöjd!

Änglaklocka med formen av ett hjärta

2 kommentarer:

  1. Smycket är ljuvligt!
    Jag kommer med stor sannolikhet att lägga in en beställning snart. När är det lämpligt att ge en blivande mamma denna gåva? :) Hur "tidigt" kan man ge den?
    Kram Karin.

    SvaraRadera