torsdag 7 januari 2010

Thursday Tribute #5 - Anna Roström

Är det något som jag verkligen kommer att fortsätta med detta året här på bloggen så är det Thursday Tribute som har blivit veckans höjdpunkt för mig! =) Varje torsdag hyllar jag alltså en person, känd eller okänd, man eller kvinna, ung eller gammal, svensk eller internationell, som på något sätt inspirerar mig. Jag tycker att det är viktigt att vi uppmuntrar och uppmärksammar varandra och jag vill bidra till det på det här sättet. Jag skickar också ett handgjort kort till personen jag hyllar där jag berättar hur personen inspirerar mig.

Idag kommer alltså årets första Thursday Tribute och den 5:e i ordningen. Idag vill jag hylla en tjej som jag har nämnt tidigare här i min blogg. Det är en tjej som är så duktig på att förmedla känslor med sina bilder att de går rakt in i hjärtat på mig. Det går inte att stå emot att antingen sitta och le lite fånigt, skratta högt, sucka ljuvt eller låta tårarna forsa. Hon jag vill hylla är en hantverkare ut i fingertopparna och kombinerar teknik och finjustering med känsla och ett design-öga som inte är av denna värld! Och den jag vill hylla är dig, Anna Roström.

Anna in action

Vi har delat upp några delar i vår bröllopsplanering, Robban och jag, för att vi båda är bra för olika saker och för att vi tycker att olika saker är kul. Fotografering är ju självklart en given sak för Robban och han började leta både vilt och brett. Ingångsvärdena var att vi prioriterar en bra fotograf i vår budget, men det ska vara någon som vi trivs med, som verkar duktig och som kan befinna sig i lilla Sunne den 24 juli. Han fick en vecka på sig att leta och ganska snart så skickade han en länk till mig till Smallpigart. Jag höll på med något annat men tänkte att jag kan ju slänga ett öga på sidan för att se vad jag får för känsla. Jag tror dock att jag satt och kollade på bröllopsbilder och porträtt i över två timmar! Vilken fantastisk portfolio du har Anna! Det färgspråk du använder är ju helt fantastiskt! Och redan samma kväll skickade jag iväg en förfrågan till dig för att se om du var ledig den 24 och om du kunde tänka dig att åka till Värmland i sommar.

Ett av många underbara porträttfoton ifrån Anna

Vi fick ett snabbt svar att du både kunde och ville och vi bokade in ett möte där vi fick komma och hälsa på dig. I en otroligt charmig lokal med högt till tak och lite ruff stil träffade vi dig. Jag föll direkt för din glada och lite bubbliga personlighet och mötet kändes helt rätt från första sekunden. Vi pratade lite om hur vi har tänkt oss vårt bröllop och vi fick kika på några av dina tidigare fotograferingar (som om jag inte redan hade sett dem) =). Sedan berättade du att vi även ska provfotas och att du redan hade några idéer som du fått medan vi pratade. Du är så härligt inspirerande att jag, som inte ens tycker att det är speciellt kul att bli fotad, nu längtar till att bli prov-fotad!

Fantastiskt sött porträtt av Anna

Du är ju en småstadstjej ifrån Dalarna och det kanske var därför jag kände att det klickade så bra mellan oss och du ska veta att jag och Robban pratade länge om vad glada vi var att vi hittat dig när vi gick ifrån mötet. Vi känner oss helt trygga med dig som vår bröllopsfotograf.

Ett av många otroligt fina bröllopskort av Anna

Inte nog med att man kan sitta och spendera ett antal timmar på Annas blogg och i hennes portfolio, så har hon tillsammans med en annan fotograf startat en inspirationssida för bröllop. Den heter You, me and Love och håller på att byggas upp just nu. Det är en sida jag kommer att besöka många gånger under våren och med tanke på hur duktiga dessa tjejer är så kan jag verkligen rekommendera alla som planerar bröllop eller bara vill se fina bilder att besöka! Tack Anna för all inspiration du ger både mig och många andra och detta är min hyllning till dig!
Ringinspiration ifrån You,me and love


Ytterligare en underbar bröllopsbild

4 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag verkligen uppskattar den här delen av din blogg (och allt i den oxå) Det är så härligt att läsa dina värmande ord om andra och att få hitta in till nya bloggar där man annars inte skulle hamna. Kram

    SvaraRadera
  2. så kul Lina, ser ut som att ni har hittat en helt fantastisk bröllops fotograf!! Tittade på hennes sida en snabbis ååå där var det mycket fina bilder:-) Ser verkligen fram emot att få se bilder från den 24 i sommar;-))

    SvaraRadera
  3. Härlig tribute i dag...precis som alla de andra.Är bergsäker på att era bilder av er storadag kommer bli något alldeles extra!!
    Kramar Linapyssel

    SvaraRadera
  4. Gud va söt du är! Blir så otroligt smickrad och glad! Du kan bara gissa hur mycket jag längtar till den 24 och för den delen även till provfotograferingen (har massor av idéer)

    Kramar Anna (Fotografen )

    SvaraRadera