måndag 25 januari 2010

Babyboom?

Vilken härlig helg det blev! Det kändes som om det blev den perfekta kombinationen av vänner och ensamtid och även av vila och aktiviteter. Jag tog med två av mina goa tjejer i lördags och provade bröllopsklänningar, vilket var ett riktigt äventyr. Jag måste säga att det gick högt över mina förväntningar då jag har hört massor av historier om snobberier och otrevligt bemötande här i Stockholm. Som vanligt tycker jag att det är så svårt när man står där i en hytt (som man dessutom delar med en annan blivande brud) lite stressad, halvnaken, dåligt självförtroende, 10 klänningar på krokar som man knappt vet vilka som man har provat och så ska man bestämma sig vilken man vill ha på sig den viktigaste dagen i sitt liv.

Det ska var "the Dress" med sort D. Det ska vara den som kommer att förfölja en på foton i flera år framåt. Den ska vara exklusiv och ovanligt, samtidigt som den ska vara "jag". Den ska vara dyr, men inte för dyr. Den ska sitta åt, men den måste vara bekväm. Den ska vara perfekt, helt enkelt. Och den ska man hitta i detta stressade och utsatta läge.
Ja, jag vet inte om detta var det chamrigaste jag gjort i mitt liv. Klänningen är ju inte så viktig för mig. Men på något sätt dras man med i hysterin bland alla andra och glömmer bort sig själv på vägen. Trots detta hade jag en mysig stund tillsammans med mina vänner och jag blev trots allt lite klokare. Men mest av katalogerna när jag väl kom hem och kunde kika i dem under filten hemma i soffan.

Tillsist har jag en liten fundering om det är Baby-boom på gång? Jag har många vänner som är eller "är på väg" att bli gravida och min försäljning av Änglaklockor har ökat markant på sistone.


Vanligast är Änglaklockan med vita pärlor och med texten "Älskad" på hjärtat. Men det är också många som vill ha sitt smeknamn på den lille som text. Det känns också som om det är många som tar reda på i förväg vilket kön det är, då många väljer rosa eller blå pärlor.

Änglaklockorna har små klockspel inuti som gör att fostret i magen uppfattar ljudet när den hänger mot magen. När bebisen sedan är född kan man hänga upp Änglaklockan i vaggan eller i vagnen för att lugnet sak infinna sig när h*n känner igen ljudet igen. Du kan läsa mer om dem eller beställa dem av mig via Signerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar