söndag 13 december 2009

Egna Lyckopiller på burk

Jag har en stark böjelse för små och finurliga saker som man kan hitta på och sedan ge bort som en present till någon man tycker om. Jag kommer faktiskt inte ihåg var jag såg den här produkten, men det var på en amerikansk sida och jag har för mig att det handlade om bröllop. Jag började fundera lite på en egen variant och nu när jag har vart ensam i helgen så bestämde jag mig för att försöka, och det gick! Jag tillverkade mig en egen liten lyckopillerburk! Och det var inte svårt alls:

Detta behöver du: valfri konservburk med infälld öppnare, konservöppnare, kontaktlim för metall och någon typ av godis (jag valde en personlig favorit: Jelly Beans).


Börja med att öppna konserven i botten.


Rengör konserven ordentligt, ta bort etiketten och låt den torka.


Fyll upp burken med det du vill ha i och stryk ett lager kontaktlim på bottenplattan.


Sätt tillbaka botten och ställ något tungt på den för att den ska fastna ordentligt.

Simsalabim, en ny burk med gott innehåll! Men öppna den inte än, det är dags att pynta.


Klä in burken i papper och döp den till något kul. Min fick såklart turkosa färger, lite wellpapp och namnet "Lyckopiller". Perfekt att ge bort till någon som behöver piggas upp eller har haft det lite tufft. Du kan ju också stoppa i en personlig lapp i burken som en extra överraskning när man öppnar den.


Eftersom tanken är att jag ska ge bort den, tänkte jag att det är bäst att skicka med en rekommendation på dosering:

1 st - Du börjar le
2 st - Du börjar känna dig glad
3 st - Det börjar pirra i kroppen
4 st - Du börjar studsa upp och ner
5 st - Total lycka!
6 eller fler - Överdos (varning för biverkningar...)

9 kommentarer:

  1. Finnurligt Lina!!!
    Så rolig grejj att ge bort! Får man apa efter?
    Kramar och glad Lucia på dig
    Linapyssel

    SvaraRadera
  2. Så cool grej! Och riktigt smart med konservburken, det måste jag testa någon gång! Och du har fått till det himla fint med allt från val av papper till dekorationer och instruktioner. Bara själva burken är ju som ett lyckopiller i sig. =)

    SvaraRadera
  3. Ååååååå vilken underbar idé!!!! Måste provas! :)

    SvaraRadera
  4. Tack för ett superbra tips!!! Jag stoppade ner ett presentkort tillsammans med lite karameller - det blir ju mycket roligare än ett platt litet brev/paket.

    God Jul!/Katarina K

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig idé - den snor jag rakt av ;-)

    Första gången jag besöker din blogg men det blir garanterat flera - den är ju underbar med all härlig inspiration

    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  6. Du är så braaaa, Lina!! Såna här måste jag göra några stycken till jul, tror jag!! Superskoj!! :D

    SvaraRadera
  7. Nu har jag precis limmat ihop mina burkar - dekorering kvar!
    I dem har jag lagt chokladhjärtan i röd folie =)
    Dessa burkar ska bli små gåvor till mina nära och kära på
    Alla hjärtans Dag <3
    TACK för tipset!
    Ha en riktigt myspysig alla <3

    Kramelikram

    SvaraRadera