tisdag 24 november 2009

Nyhet i bloggen!

Jag får ofta frågor om vart jag får min inspiration ifrån. Ärligt talat vet jag inte. I allt och inget antar jag, brukar jag svara för det känns som det mesta inspirerar mig till att skapa. Men ju mer jag tänker på det så är det ju andra människor som inspirerar mig. Det kan vara saker som andra har sagt, visat, gjort, tycker om eller som bara kommer ifrån hur de är. Och ofta är det så komplicerat som att jag får små pusselbitar lite här och där och när jag fått tillräckligt många så ploppar en bild upp i mitt huvud på något nytt. Men i grunden handlar det ju om andra människor.

Och det är med den här bakgrunden plus att jag tycker att vi uppmärksammar, uppskattar och hyllar varandra för lite i vardagen som jag vill börja med något nytt i bloggen: Thursday Tribute! Varje torsdag kommer jag att hylla en person som på något sätt har inspirerat mig till att antingen bli den jag är eller till mitt skapande. Det kan vara en kändis eller någon okänd, svensk eller internationell, någon jag träffar ofta eller aldrig mött, ung eller gammal, ja egentligen vem som helst. Jag kommer att skriva om personen och framföra min hyllning här i bloggen och förhoppningsvis genom det bidra med lite mer kärlek i världen! =) Så kika in på torsdag för att se vem som blir först ut att bli hyllad!

Jag avslutar idag med att visa upp ett armband som jag gjorde för ett tag sedan till en vän som jag tror att jag missat att lägga upp.

Armbandet är inspirerat av ett som jag tidigare gjort till mig själv. Men detta fick självklart mottagarens första bokstav på en silverbricka för att bli personligt.

2 kommentarer:

  1. Åh så rätt du har i det du skriver!!Man glömmer bort att säga hur mycket folk betyder för en, måste bli bättre på det för saker händer som kan förändra allt.
    En alldeles underbar ide av dig Lina ska bli roligt att se vad du gjort för fint, och läsa på torsdag!
    Må så gott
    Kram Linapyssel

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk inspiration man får av din blogg, så härliga saker!!! Nu måste jag iväg och pyssla =)
    Kram Vintervit (Elin)
    blog.pysseldesign.se

    SvaraRadera