måndag 26 oktober 2009

Helg med bröllopsmys

Den här helgen har verkligen gått i bröllopets tecken. Vi stack till Karlstad på fredag eftermiddag och när man sitter i bilen så där, bara vi två, så är det rätt skönt att bolla lite tankar och idéer och vi satt ganska länge och pratade om själva vigselakten. Mycket mysigt att fundera kring sololåtar, låtar som kommer att bli "Våra låtar" och det är så kul att inte bara prata om "ett bröllop" utan om "vårt bröllop". Jag känner nu att vi börjar båda två fundera mer och mer kring detaljer och om hur vi vill ha det så att vi känner att det blir personligt och "oss".

I lördags var det dessutom bröllopsmässa på Stadshotellet i Karlstad som vi passade på att besöka. Vi träffade trevliga caterare som bjöd på smakprover på förrätter, någon konditor där vi smakade av tårtfyllningar och sedan var det ett gäng med utställare som vi minglade runt bland. Det var en modeshow där de visade bröllopskläder och vi provsatt även en vit limousin. Jag hade även mina två tärnor med mig som spanade in lite blommor och klänningar och gav mig lite input. En helmysig dag med andra ord! Och som om inte det vore nog fortsatte kvällen hemma hos Helena där vi samlades några tjejer och hade lite bröllopsmys och tjejsnack. Underbart!! Det känns mer och mer verkligt för varje dag som går nu och det är bara kul.

Förra veckan kom ett väldigt roligt mejl. Det var från en tjej som hade råkat trilla in på min blogg när hon letade efter handgjorda kort och hon gillade de som jag har visat upp här. Hennes lilla Nathalie fyller snart 2 år och ska ha kalas för sina kompisar och släktingar. Temat är Pippi och självklart ville hon köpa inbjudningskort på temat Pippi. Jag fick fria händer att ta fram ett förslag på inbjudan och när hon fick se det ville hon köpa ett gäng. Jättekul! Så här blev dem:

Den söta Pippi-stämpeln kommer ifrån Kortmakaren och passade ju helt perfekt till det här temat.

Det var lite svårare än jag trott från början med Pippi-tema. Det finns ju så mycket som förknippas med Pippi, men det blev bara plottrigt nör jag försökte ta med allt. Därför valde jag att fokusera på Pippi själv och göra kortet färgglatt. Texten är satt på distanskuddar.

Insidan på kortet ser ut så här. Hoppas att födelsedagsbarnet själv också blev nöjd! =)

Vill du också ha hjälp med att göra personliga inbjudningar eller tack-kort till ett evenemang, tveka inte på att skicka mig ett mail så kanske jag kan hjälpa till.

1 kommentar: