fredag 2 oktober 2009

Budskapsringar

Dåså! Då har det blivit dags att visa upp mitt senaste tillskott i min lilla smyckesverkstad. Sist jag var i Karlstad bänkade jag mig i garaget för att silversmida. Jag hade köpt på mig bitar av äkta Sterling Silver som jag visste att jag ville göra ringar av och jag hade med mig de verktyg som jag trodde att jag skulle behöva och mina stansar så klart. Jag bankade, filade, klubbade, putsade, oxiderade, putsade lite till, böjde och bände och tillslut blev det en ring som jag blev riktigt nöjd med! Jag hade material till 3 stycken och självklart kommer jag att göra ännu fler!

Ringarna är i äkta Sterling silver och precis som vanligt kan man välja vad man vill att det ska stå på dem. Om man vill att texten ska synas utåt är 7-8 bokstäver max per del. Orden kan till exempel vara styrkeord som du alltid vill bära med dig, namn på nära och kära eller ett budskap till någon du ska ge ringen till. En annan bra sak med designen är att den går att klämma ihop och dra ut vilket gör att den passar alla storlekar. Ringen kommer att kosta 250 kr när den väl kommer i produktion, men om du beställer en innan 20 oktober får du den för 199 kr inkl frakt. Beställ genom att skicka mig ett mail. Min första leverans kommer att ske vecka 44, så varför inte köpa en i julklapp till någon du tycker om? Hoppas att ni gillar dem!


4 kommentarer:

  1. Frida tackar så mycket för det fina kortet som hon fick av er. Hon har glömt bort att tacka för det. Jag har också glömt att påmina henne. Gud vilka fina ringar.Jag vill köpa en sådan ring av dig. Det ska stå carpe diem på den.Frida vill också ha en ring men hon vet inte än vad det ska stå på den.Har du några förslag på text på Fridas ring. Ha en bra dag hoppas att nackspärren har gått över. Många kramar från Jenny med familj.

    SvaraRadera
  2. Mmmm... me like alot... fundilerar på om en sådan ring kanske kunde bli en bra julklapp till någon i familjen...

    SvaraRadera