söndag 13 september 2009

Produktion pågår!

Trots att det känns som om helgen bara flugit förbi så har jag ändå fått väldigt mycket gjort! Det har inte blivit många minuter framför datorn utan här har det producerats saker ska ni tro. Det är ju helt galet att hålla på med papperspyssel, smycken, sömnad och inredning samtidigt har jag märkt. Det ligger saker överallt i lägenheten, ingenting blir klart och ena stunden sitter jag vid symaskinen och syr kuddfodral till soffan för att ett par minuter senare tillverka vinglasmarkörer medan limmet på korten torkar. Men det positiva är ju att kreativiteten flödar och det känns verkligen som om det ena ger energi åt det andra. Jag har så otroligt mycket idéer som jag jag bara vill få ut ur kroppen.

Full produktion var det här idag också då vi hade höstens första pysselverkstad! Det är så himla mysigt att träffa vänner, pyssla, prata och fika och jag älskar att se deras ögon när de blivit klara med något som de är nöjda över. De fullkomligt glittrar av glädje! Helt underbart. Idag gjordes det grattis-kort, tack-kort, anteckningsböcker och det spånades på bröllopsinbjudningar. De har verkligen blivit jätteduktiga! 

I helgen har vi även haft besök av pappa. De skulle åka Ålandsfärjan så vi fick låna deras bil under fredag och lördag vilket resulterade i både storhandling, Ikea och Plantagen. Underbart att få gjort sånt som är lite svårare när man inte har bil. Det har blivit en del förändringar här hemma och jag får återkomma under veckan med bilder som jag får ta i morgon när det är ljust. 

Min mormor är i Stockholm på besök också och hon fyller faktiskt 80 år idag! Grattis Grattis mormor! Och jag passade på att överraska henne igår genom att möta henne vid bussen, följa henne till hotellet och ge lite presenter. Mormor älskar kort, men äger ingen bra kamera, så därför passade jag på att ge henne ett album med fina kort på hennes barn och barnbarn. 


Ett enkelt album som är gjort med BiA:n och jag har bara matchat fotona med ett bakgrundspapper och lagt till några blommor. Det är ju trots allt fotona som ska vara i fokus.


Nej, nu blir det att krypa ner och ladda inför en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar