onsdag 9 september 2009

Ny bandförvaring

Jag tycker själv att jag är ganska bra på att strukturera upp min pysselförvaring. Jag har hittat bra lösningar på det mesta så att det både ser snyggt ut och är lätt att hitta det man letar efter. Men det har vart en sak som jag inte har känts bra, och det är min förvaring av band. Jag har virat upp alla på pappersbitar och sorterat dem efter färg, men dels har jag märkt att det lätt kan bli kanter på banden och att det är svårt att få det enhetligt. Några band har man bara någon meter av och andra 10-15 meter och har man så mycket är det mycket lättare att ha det kvar på rullen man köpt det på. Sedan är ju några band smala som trådar, andra 7 cm breda, några är i siden eller organsa och andra i spets. 

När jag i helgen la märke till att jag inte använder så mycket band längre på mina kort, eftersom jag inte orkar leta upp det jag vill ha, så bestämde jag mig för att tag i förvaringen. Jag vill lätt kunna få en överblick över vilka band jag har, samtidigt som jag inte vill se röran. Men så kom jag på en idé! Jag tog en vit Kassett-låda och började skära hål genom väggen för mina band. Sedan drog jag ut en lite stump av varje så att jag lätt ser vad jag har.

På ena sidan blev det rosa, lila och blåa band. Och jag tycker faktiskt att det blev rätt bra. Det uppfyller alla krav jag hade på förvaringen.

Inte nog med att jag snabbt får en överblick över alla band jag har i en viss färg, så är det väldigt smidigt att bara dra ut den valda biten och klippa av, när jag väl ska använda det.


Jaja, det kanske inte är den snyggaste förvaringen jag har, men jag tycker att det är skönt att inte behöva se mer av röran som jag hade tidigare. 
Hur det ser ut inuti? Ja, det är tur man har ett lock...


1 kommentar: