torsdag 17 september 2009

Beställningskort och förberedelser inför helgen

Oj, vad dagarna går fort när man har roligt! Idag frågade jag Robban om det var tisdag eller onsdag idag... När svaret kom att det var torsdag så fick jag skynda mig att börja bocka av listan av saker som ska göras inför helgen. Som jag skrivit tidigare så har jag haft igång många projekt på en gång under den här och förra veckan och nu är det hög tid att avsluta dem. I helgen är det nämligen dags för kräftskiva (Jihooo!!) och under kvällen har förberedelserna satt igång på riktigt. Det kommer mycket folk (vi kan ju inte hjälpa att vi har så många och goa vänner...) och jag kan säga att vi drog en lättnadens suck här hemma när vi kunde konstatera att 1) Om vi tar in alla bord vi har i lägenheten i vardagsrummet så får alla i alla fall plats i samma rum och 2) Bara en person behöver sitta på en pytteliten pall. Vad kul det ska bli! Mer om det efter helgen.

Jag har också gjort klart några beställningskort under veckan. Det är alltid lika kul att skapa på beställning tycker jag och speciellt när man får några utmaningar i form av olika stilar, eller vad som ska vara med på kortet.
Det första kortet jag gjorde skulle kort och gott vara "Ett coolt kort". Jag kan lova att det är svårare att komma på en bra idé än det låter. Coolt för mig är asymmetriska kort med blandade material och färger som egentligen inte passar ihop, men ändå blir en bra helhet:

Självklart fick de coola djuren från DoodleFactory spela huvudrollen i kortet

Det andra kortet var till en kille som fyllde 29. Jag letade efter inspiration på lite mer stilrena kort och bestämde mig tillslut för att följa veckans skiss på MojoMonday:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar