onsdag 23 september 2009

Änglaklocka

Änglaklocka, Druidkula, Singing Bells, Småfolkskula... ja kärt barn har många namn. Den mexikanska bolan är ett vackert smycke för gravida. Inuti den släta silverkulan finns en liten xylofon som en liten boll dansar runt på och avger ett svagt ljud när bäraren rör på sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från ca 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen uppfatta och känna igen ljud. Det magiska och rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födseln kan smycket hängas upp över sängen, vagnen eller vaggan. Barnet känner då igen ljudet och blir lugn och trygg av det.

Silverkulan är i Sterling silver och levereras på en kulkedja. Med Änglaklockan följer också ett hänge av sötvattenspärlor i vitt, rosa eller blått, samt en personlig namnbricka med formen av ett hjärta. Du väljer själv vad det ska stå på brickan. Detta är en perfekt present till någon som är gravid, men kan också användas enbart som ett fint smycke. Det sägs att den även kan bäras som fertilitetssmycke för att öka chansen att bli gravid.

Denna otroligt härliga bola-kula är det senaste jag nu satt tänderna i och personifierat på mitt sätt. Jag säljer den på Signerat.se och där finns information om hur man beställer. Jag gav bort en som present till en vän som är gravid och på det hjärtat skrev jag KIWI som är deras smeknamn på bebisen tills den kommer ut.

Har ni förresten sett att Signerat har fått en ny funktion, där ni kunder och användare kan gå in och ge stjärnor och kommentarer på produkter? Så nu får ni hjälpa mig att sätta bra betyg på mina varor! =)

1 kommentar: