torsdag 18 juni 2009

Midsommar i sikte!

Midsommar är ju faktiskt en av årets största högtider. I alla fall i Karlstad då traditionerna är väldigt starka när det gäller mat och dryck, resning av stång, lekar och sång o musik. Så självklart beger vi oss till Karlstad även denna helg. Det känns som om vi snart bor där, eftersom det är 3:e gången på väldigt kort tid som vi åker dit. Dock ser vi inte riktigt fram emot resan den här gången. När vi skulle boka hyrbil i helgen visade det sig att alla ekonomibilar ifrån  Statoil och OKQ8 redan var uthyrda - i hela Stockholm! Det fanns inte heller en enda tågbiljett att få tag på, så vi får åka buss, vilket ingen av oss gillar. Men det blev ju billigt i alla fall.

På Midsommar kommer vi att ha fest hemma hos mamma i Skåre. De kommer ju att befinna sig på Bomsta så det passar ju utmärkt att vi får låna huset till att åta god mat och att grilla lite med våra vänner från Karlstad. Förhoppningsvis kan vi sitta ute, men jag vågar inte hoppas på vädret allt för mycket. Det ska bli jättemysigt!

Jag har provat en helt ny kortvikning! Den kallas Exploding Box och den har fått namnet för att det ser ut som en vanlig ask på utsidan, men när man lyfter på locket så poppar det upp som en egen liten värld där inne. Det var jättekul att göra och det blir säkert fler! Så här blev min på utsidan:
 Allt material kommer ifrån Inkido och fjärilen är embossad i rosa

När man tar av locket faller sidorna i boxen ut och effekten av  fjärilar som flyger poppar upp

Så snart jag får lite mer tid så kommer jag att göra en beskrivning av hur jag har gjort boxen.

Glad Midsommar allihopa!

1 kommentar:

  1. Åh va Fin den ÄR!!!
    Får Jag visa den på Inkido bloggen??? efter som du använt deras fina Papper och stämplar???
    Länkar så klart!

    SvaraRadera