fredag 5 juni 2009

1st Annual Ultimate Card Showdown!

Oj, vad vi slet här hemma igår! Det var storstädning för hela slanten. Vi grovröjde i skåp, hittade nya förvaringslösningar, slängde en massa skräp, rensade överallt (utom i pysslet, trots upprepade försök från Robban...), planterade om krukor, ja det mesta blev finare här hemma igår! Superskönt! Ikväll ska vi få middagsbesök av Herr och Fru Fond, så det passar ju perfekt att vår stora vårstädning kom nu. Mmm, det ska bli riktigt god mat ikväll också, berättar mer om det i morgon.

Trots att det kommer in nya inlägg får ni inte glömma mina tävlingar som är öppna fram till och med 15 juni. Detta är ju en helt ny blogg, så min gissning är att det inte kommer att komma in SÅ många bidrag, vilket ökar chansen för vinst. Och kreativa hjälpmedel hittar man ju överallt nu mera, på Åhlens t ex, så jag tror att de flesta kan nyttja presentkorten på ett bra sätt! Tänk på att det är två olika tävlingar och att det kommer att utses en vinnare i varje!

Nu har jag hittat en rolig tävling jag med! Det är 2 sketches 4 you som har anordnat en jättetävling för papperspysslare - 1st Annual Ultimate Card Showdown! Och upplägget är riktigt kul. I första tävlingen, där man ska följa deras skiss, väljs det ut 30 stycken vinnare som vinner pris och går vidare till omgång 2 där 20 väljs ut o s v tills bara en är kvar. Jag har absolut inga förhoppningar om att vinna något för det är så många duktiga skapare med, men det är alltid kul att delta. Kortet som jag gjorde ska jag ge till min nyfödda kusin.























This was the sketch to follow






















Papers: Bazzill Bling- Creme, White, Baby pink, brown
Border: Fiskars Threading Water Punch
















Embossing on hearts: Cuttlebug -D´vine Swirl, Swiss dots
Embossing at bottom: Cuttlebug - Border With love
Ribbon: Panduro












The Tag says: "It´s a girl" and I am going to give the card to my newly born cousin. The text is silver embossed.

7 kommentarer:

  1. Very nice love all those layered hearts.

    SvaraRadera
  2. Super cute card Lina! Thanks for playing at 2S4Y!
    Laura & Kazan

    SvaraRadera
  3. Wonderful! I love the different textures
    Thanks for taking part in the UCS

    SvaraRadera
  4. Du har definitivt chans att vinna med det här kortet. Härliga färger, strukturer och ett riktigt fint upplägg. Lycka till!

    SvaraRadera