söndag 24 maj 2009

Omnämnd igen!

Jiiipppie!! Mitt förra bidrag till Kristina Werners Color Challenge föll henne uppenbarligen i smaken! Hon har valt ut de 20 bästa korten av de 174 bidrag som kom in och ett av dem var mitt! Woohoo! Vad glad jag blir! Jag har märkt att det ofta är de stilrena och väldigt enkla korten som amerikanarna faller för. Både det här kortet och det förra som blev uppmärksammat är väldigt stilrena, med snudd på tomma. Men men, jag blev nöjd med kortet, glad för en liten stund i rampljuset och det är ju så kul att skapa efter färg!

Igår gjorde jag och Robban något spännande! Vi var på takvandring här i Stockholm! På 42 meters höjd fick vi veta mycket om Stockholms historia, stadsdelar och hur staden har vuxit fram genom åren. Guiden var riktigt bra och trots att det duggade lite och var ganska trist väder så var hela upplevelsen jättekul! Visste ni att Kungsholmen länge var betesmark till munkarnas boskap och ansågs var låååångt ute på landet och att det ryktas att det var en arkitekt som tände på vårt gamla slott som brann upp på en enda dag - samme arkitekt som sedan fick uppdraget att rita det nya...

Några fler än vi som fick assosiationer till Dosarna i Fragglarna? =)


Det var lite halt eftersom det duggregnade och på vissa ställen blev det lite hinderbana.

Utsikten var underbar, trots det gråa vädret, och det var häftigt att se allt med Stockholms historia berättades på ett väldigt intressant sätt.


Sammanfattningsvis var det ett annorlunda och jätteroligt äventyr!

Avslutningsvis vill jag visa upp lite kreativitet! Det är ett kort som jag har gjort efter en skiss på Mojo Monday. Mottagaren kommer att få kortet i morgon, så därför berättar jag inte vem det är, men resultatet blev så här:

Just det! Ni glömmer väl inte Mors dag på söndag! Skicka mig ett mail på en beställning om du vill ge bort ett personligt, handgjort kort!

1 kommentar:

  1. LÄCKERT kort - och GRATTIS!!

    ...men ffa: takvandring - wheeeee!! Jag tänkte ge maken en sån i 30-årspresent och vi SKA göra en, en dag - så det är kul att höra att det var lyckat! :D

    SvaraRadera