söndag 10 maj 2009

Nostalgi och träning

Sitter och här och är så där skönt trött som man bara kan bli efter ett hårt träningspass. Jag har kommit över den stora tröskeln med träningen nu så att kroppen börjar vänja sig vid rörelserna och jag kan börja träna lite hårdare utan att den säger emot allt för mycket. 4 pass blev det den här veckan, vilket jag också har som mål, så jag är jättenöjd. Speciellt med tanke på att det är ganska mycket jobb nu som tar det mesta av min övriga tid. Det har dock inte blivit lika mycket pyssel här hemma som det brukar, men då och då får jag tid till att sätta mig vid pysselbordet, vilket är tur, för det finns många anledningar att göra kort i maj.

Idag fick jag ett par kort gjorda, bland annat ett där jag har följt en skiss ifrån Mojo Monday igen. Skissen och resultatet blev så här:



Nu har ett par av våra vänner köpt ett underbart hus och det ska så klart firas! Det är inte utan att man blir lite avundsjuk. Jag längtar till det blir dags för oss också. Kortet bör nå mottagaren inom en mycket snar framtid...

Igår var underbara Fredric här och hjälpte oss att laga mat. Det blev en lång och skön kväll i nostalgins tecken när vi satt och tittade på gamla filmer ifrån Enterprise och sommaren EM i Ung Företagsamhet. Underbart! Det får nog bli en nostalgifest snart för alla som var med när det begav sig tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar