söndag 17 maj 2009

Inget pyssel i helgen

Jaha, den här helgen som skulle gå i pysslets tecken blev inte alls som planerat. Jag har inte pysslat något alls! Jag har mest jobbat och skrotat lite här hemma faktiskt. Och tränat också. I fredags gjorde jag ett allvarligt försök till lite kreativ produktion. Jag skulle bara göra en kort koll på datorn för att se vilka kort som skulle prioriteras först, men fastnade i en gedigen bloggrunda som varade praktiskt taget resten av kvällen. Snacka om att jag fick mig en rejäl dos inspiration och många nya idéer, men det blev tyvärr inte så mycket gjort. 

I går var jag på manikyr för första gången i mitt liv! Jo det är sant! Äntligen har jag slutat bita på naglarna. Problemet är bara att jag har vart nagelbitare hela livet och därför aldrig lärt mig hur jag ska ta hand om mina naglar. Därför såg jag chansen att få en stunds njutning och samtidigt en liten kurs av en expert. Så nu är de fina och jag är några produkter rikare... Sedan bar det av till Fredde där vi grillade och åt årets första utomhusmiddag. En underbar sallad, ett fruktigt rosévin, många skratt och en helt perfekt Tzatziki senare så inledde vi schlagerkvällen. Och hur den gick behöver jag inte berätta...

Under veckan levererade jag några beställningskort till en vän. Bland annat det här dopkortet till lilla Max. De embossade texterna är lite svåra att läsa, men det står "På dopdagen" i stjälken på blomman och "Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är" i det upprivna kanten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar