onsdag 27 maj 2009

En helt ny kusin

Och så kom hon då till sist. Lilla Julia kom till världen igår eftermiddag och Victor blev storebror. Ett stort grattis till hela familjen! Det blev en jättelyckad dag igår! Jag som hade stålsatt mig för en massa gråt och skrik blev helt överrumplad av hur bra allt gick. Det var som om Victor förstod att det var något konstigt på gång och att det bara var att köpa läget. När jag hämtade honom på dagiset var han först lite blyg, men sedan sprang han runt och visade mig på allt möjligt som han gjort och alla saker han hade där. Sen var det bara att fråga: "Vart är din vagn, Victor?" och "Kan du hoppa upp i den själv?", så satt han där och var beredd att åka hem. Vi stannade på vägen och plockade lite blommor och väl hemma var det högläsning ur Barbapappa (eller pappapappa som han kallade det) och tillagning av spagetti och köttbullar. En toppen dag tillsammans med andra ord och utan en enda tår! Det bådar gott inför framtiden..

Igår fyllde en av mina vänner år och vi har precis fått reda på att hon ska bli mamma! Jag är så glad för deras skull och det ska bli jättekul att få följa utvecklingen på lite närmare håll än jag fått tidigare. Självklart fick hon ett födelsedagskort och när jag fick hem mina nya stämplar från Doodle Factory så kändes temat på kortet givet. När man väntar sitt första barn är det nog lätt att bli lite osäker om man kommer att klara alla förändringar som kommer att komma. Så jag gjorde ett kort som hon kan kolla på och förvissa sig om att hon kommer att bli en "Super-Mom". Jag var även inne och kollade in veckans nya färgutmaning och det kändes som om den färgkombinationen inte kunde kommit mera lägligt:


Och kortet blev så här:

Alla stämplar kommer från Doodle Factory och de är embossade och urklippta. Nappen kommer ifrån QuicKutz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar