torsdag 30 april 2009

Valborg

Idag är det Valborg och vi har haft en underbar dag här hemma som har innehållit barnpassning(!), en tur på stan, solning, lite pyssel, en eftermiddagslur och snart är det dags att svida om, ta med sig det marinerade köttet och bege sig till T & P för en grillkväll. För mig som aldrig firat Valborg speciellt mycket är en grillkväll alldeles perfekt sysselsättning idag och även som avslutning på en hektisk aprilmånad.


Igår fick jag faktiskt tummen ur och pysslade lite. Kors i taket! Jag har låtit pysslet ligga framme ända sedan pysselverkstan här hemma i söndags och så fort jag fått lite tid över har jag satt mig vid bordet, men aldrig liksom kommit igång. Kortet jag skapade igår kan se enkelt ut på ytan, men det tog mig säkert 4 timmar att få ihop det. Trots att jag inte blev helt nöjd med det så kändes det ändå bättre efteråt. Jag har dragit på mig någon form av prestationsångest som är väldigt hämmande har jag märkt, men den hoppas jag snart är borta.

Kortet jag gjorde blev ett bidrag till Kristina Werners färgutmaningar som jag gillar så. Denna gången var det en riktigt intressant färgkombination att sätta tänderna i:


Denna gången har hon dessutom gjort det lite svårare genom att alla färger måste vara med och ingen annan färg får förekomma på kortet. Klurigt värre alltså, men resultatet blev så här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar