onsdag 18 mars 2009

Vägningsdag

Idag har det vart vägningsdag igen. Även om jag hoppades på att jag gått ner mycket, så förstod jag att det inte skulle bli lika mycket som förra veckan (-2,5 kg) då en stor del var vätska som lämnade kroppen. Trots det så visade vågen - 2,0 kg idag! Det kändes jättebra och min konsulent sa att det var jättemycket, med tanke på att jag trots allt är ganska liten om man jämför med många andra som vill gå ner i vikt. Nu har jag totalt tappat 4,5 kg och jag börjar känna att kläderna sitter lite löst och jag tycket att det börjar synas i ansiktet att mina linjer blir tydligare och inte så uppsvällda. Det bör tilläggas att jag gått ner så mycket trots att jag inte rört på mig nästan något. Eftersom jag fortfarande jobbar ganska mycket så blir det mest stillasittande och inte så mycket rörelse som jag vill. Men nu börjar det lugna ner sig lite och vädret bli bättre, så idag var jag på en timmes lunchpromenad vilket var jätteskönt! Jag mår fortfarande väldigt bra och är pigg och glad som vanligt. Jag tror att jag har passerat hälften av min kur nu och att jag kommer att köra i två veckor till. Har ni frågor eller vill veta mer om kuren är det bara att ni frågar, så ska jag svara så gott jag kan!

Jag har äntligen fått lite pysseltid på kvällarna nu och äntligen fått sätta tänderna i mina nya stämplar som jag köpt. Jag tyckte att det var på tiden att skicka en liten hälsning till min mormor så till henne knåpade jag ihop detta kort:
Både rosen och fjärilarna kommer ifrån Inkido som denna våren släppt enormt mycket fina stämplar. Fler ska det bli! Färgläggningen är gjord med Promarkers. Prickarna är Rangers Distress Stickles i färgen Milled Lavender.

Rosen är satt på 3D-kuddar för att få ett djup i kortet och vingarna på fjärilarna är uppvikta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar