söndag 15 mars 2009

En lugn söndag i goda vänners lag

Vad härligt det är att träffa vänner en söndag eftermiddag! Ja, det är självklart alltid kul att träffa vänner, men jag tycker att det är så skönt att träffas på en eftermiddag, käka lite god mat ihop och filosofera om livet. Det känns så soft på något sätt. Idag hade vi kalas för Robban och han fick äntligen bjuda på sin smörgåstårta som han mycket riktigt bakade igår. Även jag fick ett ryck och ville vara med och baka. Jag har de senaste dagarna kommit in i en period där jag letar goda recept på nätet som en galning och skriver ut dem så att jag kan göra dem när jag väl börjar äta dem, allt ifrån sallader, goda pastarätter, pajer, woker o s v. Så nu har jag tagit fram en liten plan för en egen receptsamling som jag ska göra. Jag bidrog till dagens kalas med lite muffins (blåbär och choklad), chokladrutor, kolakakor och en sockerkaka. Det var ganska svårt att baka utan att få provsmaka sig till den perfekta smeten, men jag tror att gästerna var nöjda och det är ju det som räknas. Robbans smörgåstårta såg heelt fantastisk ut och var enligt många den godaste smörgåstårta de ätit. Så här fin blev den:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar