måndag 9 februari 2009

Te med omtanke

Så här alldeles i början av Alla Hjärtans Dag-veckan tänkte jag ge er ett litet och enkelt tips om ni vill uppvakta någon ni tycker om lite extra. Oftast är det ju de små gesterna i vardagen som gör betydelse och jag gillar verkligen att ge lite extra omtanke ibland.

Så, nästa gång du bjuder någon du tycker om på Te så kan du samtidigt skicka en liten hälsning:


Ta en tepåse som helst och riv av den tråkiga lappen på snöret. Istället kan du göra din egna fina. Jag gjorde två lika dana sidor som jag limmade ihop och sedan skrev jag ett meddelande på ena sidan. Självklart går det bra med vilket te som helst, men jag tyckte att dessa trianglar var väldigt fina ifrån Earl Grey.

Sedan är det bara att överraska någon med en kopp te:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar