tisdag 17 februari 2009

Anteckningsbok till Robban

Den här veckan går verkligen i jobbets tecken. Efter att ha haft en ganska lång period med förberedelser i mitt projekt så har jag nu kommit till själva produktionen. Äntligen blir det lite mer konkret och jag får ta fram saker som man kan ta på. Det blir mycket jobb och mindre pyssel alltså denna veckan. Men det är nog ganska bra, för vi ska en pysselverkstad hemma hos oss på söndag där alla mina vänner är välkomna att pyssla tillsammans. Det ska bli så mysigt och jag kommer att vara så sugen då!

Jag har dock var lite produktiv i helgen. Robban har vart väldigt kreativ på sistone och har mycket tankar och idéer som han vill spara som inspiration till senare. Därför frågade han mig om jag inte kunde göra en personlig anteckningsbok till honom, och jag blev mest glad att plocka fram mitt pyssel igen. Så här blev resultatet:


Jag hittade ett papper i min samling som det bara stod Robban på. Det är embossade silversnurklor som liknar mycket av det som Robban skissar på just nu. Jag ville också hålla den ganska stilren och "manlig". Jag har sett att det brukar finnas en snodd runt en del anteckningsböcker och almanackor så jag gjorde hål i bakstycket och fäste en snodd här med. 


Boken heter Robbans tankar & idéer 2009 och jag har även klippt till 4 stycken avdelare så att han kan dela upp boken efter olika ämnen. Allt är gjort för hand. Sidorna är helt blanka papper som jag skurit ner till A5 och framsidan är kartongbitar som jag klippt ner och klätt in i papper.


Robban har även uttryckt ett behov av att kunna samla på tidningsurklipp, annonser o s v som han hittar inspiration av och därför skar jag ner plastfickor, hålade dem och satte en bakom varje flik. Fickan är öppen i toppen och stängd på övriga sidor.

Jag börjar bli kompis på riktigt med min BiA 2.0 nu och det är så himla kul att binda böcker. Det gäller dock att inte ge upp om det blir fel i början, jag har gjort säkert 10 album nu och det blir fortfarande stor skillnad i kvaliteten på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar