onsdag 21 januari 2009

Ikväll sitter jag faktiskt hemma och skriver. Och med hemma menar jag faktiskt hemma. I Karlstad! Jag har fått förmånen att utföra fokusgrupper runt om i landet i ett av de projekt jag jobbar i just nu och som tur var så hamnade en av dem i Karlstad. Så nu sitter jag hemma hos mamma och förbereder mig inför morgondagen. Tyvärr är jag inte riktigt så sprallig som jag brukar vara eftersom jag fortfarande känner mig krasslig. Halsont och lite febrig är jag, även om det känns lite bättre idag än igår. Imorgon kommer det att gå i ett med två fokusgrupper på för- och eftermiddagen och ett möte senare på eftermiddagen, vilket gör att jag inte hinner att hälsa på så många som jag vill, men jag kommer ju hit snart igen.

Förra helgen satt jag och gjorde ett dopkort på beställning. Jag började fundera lite på namn och vad våra namn betyder och därför gjorde jag lite research på nätet om den lilla bebisens namn. Jag hamnade på en jättebra sida där jag fick lära mig att Lina betyder "Den kraftfulla" och där det också fanns en jätterolig namngenerator. Där kan man skriva in namnet på mamman och namnet på pappan så slumpar den fram barnets namn åt en! Perfekt i ett förhållande där man har svårt att kompromissa! När jag matade in "Lina" och "Robban" så fick jag förslaget Felicia om det blir en tjej, och det är faktiskt ett namn som jag skulle kunna tänka mig! Värre blev det dock när Göran dök upp som alternativ för en kille...

Denna namngenerator av upphov till en diskussion mellan mig och Robban om framtida barns namn. Robban har sedan tidigare vart väldigt bestämd för namnen "Saga" och "Eliott" men det hade tydligen växt bort nu. Det roliga var att vi i alla fall slutade diskussionen ganska eniga. Så då mina vänner, vill jag härmed paxa namnen Kalle och Molly, tillsvidare i alla fall...

Nåväl, alla tankar på namn gav mig kreativiten till att göra ett dopkort i en helt annorlunda form, nämligen som en dopklänning!

Jag såg ett sådant här kort i en blogg för länge sedan som jag la i min inspirationsmapp. Den var dock ritad efter en mall som jag inte har sett någonstans, så jag fick rita min på fri hand. Detta är framsidan på kortet som är inkätt i tyll för att få spetskänslan på klänningen. Längst ner på kanten sitter en spets.


Kortet är dubbelvikt och man öppnar det uppåt. På insidan står namn och datum för dopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar