torsdag 8 januari 2009

God morgon Världen!

Det är lite så jag känner mig nu! Efter en lång tids dvala har jag nu vaknat upp igen och känner mig levande igen! Jag har inte uppdaterat nästan något sedan innan jul, men jag har helt enkelt inte haft så mycket för mig. Eller ja, jag gick igenom alla foton som fotats under julhelgerna och insåg att jag faktiskt har hunnit med en hel del trots att det känns som om jag bara har vilat.

Dock har jag inte hunnit pyssla speciellt mycket, så det kommer ta ett tag innan jag hinner visa några spår av kreativitet här. Jag har dock inplanerat pysseltid i helgen så jag hoppas att jag kan visa upp lite nytt efter det. Fram tills dess får ni hålla tillgodo med lite bilder ifrån de dagar som gått.

Jag måste ju först berätta att vi hade en helt galen glögg- och pysselkväll här hemma några dagar innan jul! Jag började med att lägga fram lite basvaror som papper, saxar, lim och lite dekorationer på ett bord och hoppades att åtminstone en person ville sitta och pyssla lite med mig. Efter en kort stund var bordet fullt med folk och jag sprang som en tok och bara hämtade mer saker. Tillslut hade vi en stämpel/embossing-station i köket och en stansning/laminerings-station i det kreativa rummet och inne i vardagsrummet flödade kreativiteten! En hel del tändstickaskar, julkort, tags och bokmärken blev gjorda och jag anar att jag fick en hel del nya pysselvänner! Vad säger ni gott folk, ska vi göra om det igen? Lagom inför alla hjärtans dag kanske? Jag sitter här och ler bara jag tänker på det igen... :)




Glad i hjärtat åkte jag och Robban till Karlstad för att fira jul och nyår. Oj, vad vi släpade på mycket paket och klappar! Jag vet inte hur det är med er, men jag älskar att köpa julklappar till folk. Jag ser det som en utmaning att hitta den där riktigt braiga julklappen till var och en. Helst ska det vara något som mottagaren så gärna vill ha, men inte visste om det eller kanske har glömt att önska sig och därför blir väldigt positivt överraskad. Halva nöjet är ju att slå in dem fint också! I år blev det en blandning av paket med gammeldags design och blanka.



Vi inledde firandet kvällen innan jul hos pappa där det nog var rekord med paket i år och vi åt årets första julmat. Min farmor och faster med familj var självklart också där och vi fick jättemycket fina paket av alla! Jag måste ju bara visa upp min lilla kusin Victor som inte är så liten längre, utan har blivit ett riktigt busfrö!

Själva julafton firade vi tillsammans med familjen, mormor, moster och kusinerna. Det var som vanligt mycket folk och god mat och alla blev lite pirriga inför klappöppningen. Den här julen tror jag nog var min bästa någonsin! Jag fick så otroligt fina klappar; en SPA-vistelse med familjen (!), fina handdukar, sängkläder, pysselsaker, presentkort, böcker ja, hur mycket som helst! Jag tror också att de paket jag gav bort också vart uppskattade och det betyder ju minst lika mycket! Så här fina är mina största systrar!


Nu ska jag gå och träna! Fler uppdateringar kommer inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar