fredag 9 januari 2009

Blingkort

Äntligen har jag hunnit halvvägs in i en bloggrunda idag! Det känns som om det var flera år sedan sist. Det finns så otroligt mycket duktiga pysslingar därute som ger mig massr av inspiration till att skapa. Jag är lite ledsen för att jag verkar inte kunna läga upp en länklista till de jag brukar besöka i menyn till höger, så jag får tipsa er i mina inlägg på bra bloggar som ger mig inspiration. Jag känner själv att jag lägger märke till kort i en liten annan stil än vad jag gjort tidigare, så bli inte förvånade om ni hittar kort som kanske inte riktigt är likt mig framöver. Jag är ju fortfarande ganska färsk som kortmakare, jag har ju inte hållt på i ett år ens, så jag leta väl fortfarande efter min stil. Vem vet, jag kanske börjar hitta den nu....

Nu ska jag fortsätta och beta av min blogg-lista. Under tiden kan jag visa ett litet och stilrent kort som blev förra årets sista kort. Jag gjorde det på temat Bling och efter jag tänkt och tänkt och tillslut bestämt mig för att inte dekorera mer, så kan jag konstatera att ibland stämmer uttrycket: Less is more...

Kortet är gjort av en högglansig silvrig kartong som jag fått flera meter av av min mamma. Hur underbar som helst att göra kort av! Ni kommer att få se mer den kan jag lova. Rörpärlorna och bling-stenarna är uppträtt på smyckestråd. Kortet är vikt 3 gånger så att det även är silvrigt på insidan och tråden döljs då därunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar