måndag 8 december 2008

En härlig Karlstadhelg

I helgen har jag och Robban vart hemma i Karlstad och hälsat på igen. Underbart härligt! Tack vare mycket jobb och jag som ska tenta av en kurs på tisdag så blev det inte tid till att hälsa på alla vi ville, men det blir ju fler gånger. Lördag kväll spenderade vi hos underbara Helena och där träffade jag ju även Lina som jag inte sett på flera år. Åh, vad jag saknar er tjejer! Vi måste ses mer. Självklart bar benen oss till BMB och där vankades det drinkar och alla dansgolv betades av. Väl där träffade vi ytterligare Karlstadvänner som var hemma och hälsade på och det var SÅ kul! Döm om min förvåning när även min lilla syster (som inte ens har åldern inne) tittar fram med ett stort leende! Bara kul dock, synd att vi träffades så sent. Nästa gång blir det mer dans av systrarna Kinell!

Jag är faktiskt fortfarande kvar i Karlstad eftersom jag ska tenta av min kurs här i morgon. Ledig trodde jag, men det har blivit både mycket plugg och en del jobb idag så jag kommer nog att sitta med det ett tag. Jag hann dock med ett besök hos Sköna Helena och hon tog hand om mitt hår på absolut bästa sätt. Både färgning och klippning blev det. Självklart har jag också hunnit med de oligatoriska besöken till Biltema (och rånat dem på all deras dubbelhäftande tejp) och även till Willys (köpt upp hela deras lager av stora tändsticksaskar).

Julen närmar ju sig med stormsteg och eftersom jag är lite emot rött inredningsmässigt så pyntar jag det mesta i vitt och silver och då räcker det med få små röda detaljer för att få det riktigt effektfullt och juligt. Detaljer kan jag hålla på med hur länge som helst med, det är ju så kul! En av de få saker som är röda hemma nu är mina nya Trasselbollar, som jag tycker är lite lagom juliga. Hur man gör dem kan du läsa i ett tidgare inlägg.

Blog Image

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar