söndag 2 november 2008

Beställningskort till killar

Även den här helgen har jag tagit mig tid till att göra kort! Jag har vart väldigt produktiv och jag kommer att visa upp alster allteftersom de har nått sina mottagare. 
På sistone har det trillat in ett gäng beställningar ifrån kompisar som vill specialbeställa kort av mig till sina nära och kära. Det är så kul att få möjligheten att göra kort till någon annan, även om det är pirrigt att lämna över kortet och vänta på att se om mottagaren gillar det.

I början av veckan fick jag en beställning på kort till två killar som fyller 20. Lycklig som jag var att få en beställning så satte jag mig genast vid pyyselbordet för att göra kort. Men tusan vad jag tycker att det är svårt att göra kort till killar. Mycket av det jag använder till kort är ju ganska gulligt, blommigt och glittrigt och det funkar ju inte riktigt när man ska göra manliga kort. Jag bad om lite mer information om killarna så att jag skulle kunna få något tema att utgå ifrån och då fick jag veta att de precis hae muckat ifrån lumpen och att en av killarna var en riktig datanörd... Sagt och gjort, resultatet blev ett kamouflagekort och ett datakort. Och jag håller tummarna för att beställaren känner att de blev personliga och passande.

Blog Image

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar