onsdag 12 november 2008

Årets julkort

Så har årets tomteverkstad börjat här hemma...
Med regn och rusk utanför fönstret så har årets julkortsproduktion äntligen tagit fart. Många har frågat mig om jag kommer att sälja några julkort i år och om jag har gjort några julkort som man kan titta på. Istället för att skicka runt de jag har gjort väljer jag att visa några varianter i detta skyltfönster istället.

Vill Du ge handgjorda julkort till dina nära och kära, men känner att du inte kommer ha tid eller lust att göra egna? Då kan du beställa av mig! 30 november är sista datum att beställa för att du ska hinna få dem innan sista dag för julfrimärken, 16 december. Skicka ett mail tilllina@linakinell.se om du är intreserad.

Här kommer några exempel på Årets Julkort:

Blog Image
1. Stämpeln kommer ifrån Kortmakaren och är färglagd med ProMarkers. God Jul-stämpeln är designad av fina Carolina, snöflingorna har jag ritat själv och alla är embossade med silver och turkost pulver. De mönstrade papprena kommer ifrån Forma och de enfärgade ifrån Bazzill.

Blog Image
2. Stämpeln är ifrån Eat Cake Graphics och är färglagd med ProMarkers. De enfärgade pappren är Bazzill, det mönstrade pappret kommer ifrån The Paper Company Studio och snön är markerad med Ice Glitter Stick ifrån Panduro. Texten är egentillverkad.

Blog Image
3. Den söta tomten kommer återigen ifrån Kortmakaren och är färglagd med ProMarkers. De juliga papprena är svensktillverkade och kommer ifrån MajaDesign. Kortbasen är ifrån Bazzill och bokstäverna är Stickers ifrån Prima.

Blog Image
4. Tomten känner ni igen vid det här laget och självklart kommer även den här varianten ifrån Kortmakaren, liksom textstämpeln. Motivet är färglagd med ProMarkers och de isblåa papprena kommer ifrån The Paper Company Studio. Pärlorna kommer ifrån KaiserScrapbook. Ändringen i texten är min egen och bandet har jag fått i present.

Blog Image
5. Den här söta tjejen kommer ifrån Eat Cake Graphics och är färglagd med ProMarkers. Det randiga pappret kommer ifrån MajaDesign och övriga papper ifrån Bazzill. Bandet är köpt påPanduro och stämpeln är embossad i guld och är ifrån Forma. Pärlorna kommer ifrånKaiserScrapbook.

Blog Image
6. Grankvistens barr är utstansade med en Blomstans ifrån QuicKutz (QRS0376). Kulan är en stämpel från Forma som har embossats i silver och sedan färglagts med ProMarker (poppy). Frosten på kulan är Ice Glitter Stick ifrån Panduro och den lilla God Jul stämpeln är även den ifrån Forma.

Blog Image
7. Tomtarna är stämplar ifrån Kortmakaren och färglagda med ProMarkers. Papprena kommer ifrån The Paper Company Studio, Forma, Daisyd´s och SassafrasLass. Bokstäverna är thickers och kommer från okänt ställe.

Blog Image
8. Den här stora, underbara stämpeln kommer ifrån Scrappers Choice och är stämplad med Frost White ifrån ColorBox och sedan emmbossad med glitter-vitt pulver. De vita och lila papprena kommer ifrån Bazzill och det mönstrade ifrån The Paper Company Studio. Den vita stämpledynan och Ice Glitter stick ifrån Panduro frostar hörnen på det lila pappret.

Blog Image
9. Stämpeln med text och den trötta tomten kommer ifrån Kortmakaren och stämpeln med kalendern är ifrån Forma. Kalendern är embossad i silver. De juliga papprena kommer ifrån Cloud9Design och Forma och den blåa kortbasen kommer ifrån Bazzill. Löven är ifrån Primaoch frostade med Ice Glitter stick ifrån Panduro.

Blog Image
10. Stämpeln med kulorna är ifrån Forma och embossade i silver. De är färglagda med ProMarkers och frostade med Ice Glitter stick, köpt på Panduro. Det ljusblåa pappret är en skimrande väv, även den inköpt på Panduro och bokstäverna är stickers ifrån Prima. Kortbasen är ifrån Bazzill och bradsen som ser ut som skruvar har jag fått i present.

Designen på korten är min egen och inspirationen har jag hämtat ifrån det mesta som kommer i min väg. Hör av dig om det finns frågor och lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar