fredag 14 november 2008

Alfabetsförvaring

Nu har min kära lilla rosa BiA fått jobba igen! Ingen rast ingen ro...
Jag har länge funderat på hur jag ska förvara mina olika alfabet som jag använder när jag stansar ut bokstäver. Jag har kommit så långt som att jag har köpt plastfickor så att jag har någon koll på dem. Nu har jag ju inte så många olika storlekar och typsnitt än, men om jag känner mig själv rätt så kommer det att bli fler och fler.

Jag har letat efter fina pärmar att ha mina alfabet i, men inte riktigt hittat någon som jag gillat. Det finns färdiga pärmar att köpa som hör till, men jag tycker att de ser lite tråkiga ut, så nu har jag gjort min egen!

Blog Image

Jag har klippt ut hur många bitar som helst av alla kartonger som blev när vi gjorde om i fulrummet. - "Säkert bra att ha till något" tänkte jag och mycket riktigt! Nu valde jag två stora bitar, skar dem till 24 x 26 cm och klädde in dem i svart papper. Fram- och baksidorna blir då lite extra tjocka vilket jag gillar. Sedan dekorerade jag framsidan och stoppade i alla mina alfabets-dies i plastfickor.

Blog Image

Jag stansade ut alla bokstäver i olika färger, klistrade på dem på ett vitt papper och laminerade dem, för att jag ska få en överblick över mina bokstäver. Små bokstäver blev i en ljusare nyans. 
Jag ville också sortera in bokstäverna i storleksordning så jag tillverkade egna sidor med en tab-funktion i kraftigare papper. Färgerna på tabbarna är enligt QuicKutz storleksfördelning: Classic-mini-skinni mini. Tabben längst ner är ett Boss Kut-Alfabete som jag har och alfabetens namn står på tabbarna.
Sedan hålade jag allt och band ihop albumet. Jag har gjort några extra tabbar och hålat extra plastfickor så att jag har anledning till att shoppa mer...

Så nu har jag min alldeles egna, mycket funktionella och faktiskt ganska snygga förvaring av Alfabet! Nu ska jag ta tag i övriga Dies...

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar