lördag 4 oktober 2008

Ett nytt yttre

Nu har jag fått ett nytt yttre! denna helgen har jag verkligen unnat mig själv skönhetsbehandlingar. Det var verkligen på tiden och jag har gått i två veckor nu och väntat och väntat. Två timmar spenderade jag på skönhetssalongen Beauty & Nails här i Stockholm igår eftermiddag. Där gjorde jag en nagelförlängning med fransk manikyr. Snacka om lyx! Jag är ju en obota nagelbitare så jag skämdes när jag la upp mina korta och trubiga fingrar på disken och sa: "Långa, fina naglar med fransk manikyr, tack!" Teknikern tittade på mig och skakade på huvudet. Efter mycket om och men hittade vi en kompromiss där både hennes kunnande och mina förutsättningar kunde mötas och idag känner jag mig som prinsessan på ärten och pekar på saker som Robban få göra åt mig, eftersom jag är rädd om mina nya naglar.

Inte nog med det! Idag hade jag bokat tid för färg och klippning på Salong Weiss här i Alvik. Där träffade jag en jättetrevlig frisör som precis var hemkommen ifrån London. Tanken var att han bara skulle färga utväxt och klippa toppar, men när jag satt där och såg mina livlösa testar så bestämde jag mig för att ta av en bra bit för att få lite mer genomtänkt frisyr och ett litet busigare intryck. Resultatet blev riktigt bra och jag känner mig både kvinnligare och fräschare nu. Konstigt hur yttre förändringar kan påverka den inre känslan så. Jag känner mig gladare och har ett större självförtroende idag än vad jag hade igår vid samma tidpunkt. Mycket märkligt...

Resultaten...? Ja, jag kunde lägga ut bilder men eftersom (jag) och Robban har målat sovrummet hela kvällen så väntar jag tills jag har fått bort alla vita prickar på händer och i ansiktet...
Tills dess får ni hålla tillgodo med några kort som jag gjort på beställning:

Blog Image

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar