torsdag 2 oktober 2008

Annorlunda höstkort

Som jag skrev tidigare i veckan var jag på en härlig höstpromenad förra helgen och av någon underlig anledning så bestämde jag mig för att plocka lite löv. Det är absolut inget jag brukar göra, men de var så otroligt fina i alla tänkbara starka höstfärger. Så när jag kom hem hade jag en hel färgglad kasse med mig hem. Jag hade något svagt minne av att vi lackade löv på fritids när jag var liten, så jag tog fram mitt decoupagelack som jag hade kvar ifrån trasselbollarna och kletade på. Sedan kom fråga 2: "Vad sjutton ska jag göra med alla löv och rönnbär?" Jag stod där och funderade bra länge och Robban kom förbi både en och två gånger och tittade på mig, tittade på bordet, suckade och skakde på huvudet...

Tillslut bestämde jag mig för att försöka att göra kort med dem som verkligen fångade höstkänslan. Efter många om och men så gjorde jag tillslut mitt egna mösterpapper med löv, vilket gav en väldigt häftig organisk känsla. Hela kortet är fyllt av liv och har en helt annan struktu än vad jag är van vid. Så här blev resultatet:


Blog Image

Blog Image
Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar