söndag 8 juni 2008

Familjememory

Åh,vilken härlig helg det har vart. Jag hörde om en undersökning som hävdade att helgen som gått kan vara årets lyckligaste helg för svenskarna, varmt och soligt, skatteåterbäring, fotbolls EM, många avslutningar, Nationaldagen, långledigt ja, anledningarna är många. Och trots att jag kände mig sjuk i lördags och mest höll mig inomhus så har jag också haft en toppen helg. Det blir inte så mycket gjort, men det är väl det som är tanken antar jag. Det enda som var tråkigt var att vi hade planerat att ha fest hemma hos oss i lördags men Robban sjuknade in rejält och jag kände mig inte heller bra, så vi fick ställa in. Men det går fler tåg hoppas jag!

Det har inte heller blivit så mycket mer pysslande än bröllopskorten heller, tyvärr. Men jag har tagit tag i något som jag har längtat efter länge. Jag är ju lite av en struktur-Hitler, jag gillar att ha ordning och reda runt omkring mig. Det gör att jag får ett inre lugn och kan koncentrera mig på det jag ska göra. I helgen har jag börjat med att struktuerera upp och organisera alla mina stämplar. Av någon anledning blir dert fler och fler och på sistone har jag inte haft någon bra överblick på vilkla jag har. Nu börjar det bli jättebra! Jag ska avsuta det ikväll och jag lovar lägga ut bilder imorgon.

Så länge kan jag ju visa ett av min lamineringsprojekt som jag har hållt på med på sistone - Ett familjememory som mamma fick i födelsedagspresent. Det blev jätteuppskattat och jag är mycket nöjd med resultatet! En väldigt enkel idé som är så kul att ge bort.

Blog Image
Framkalla eller skriv ut några av dina favoritbilder och klipp till de så att de passar den lamineringstorlet som du har valt. Extra kul blir det om du tar gamla foton eller foton från speciella minnen. Sedan är det bara att bestämma baksida och klippa till likadana lappar. Sedan kör du bara igenom kort och baksida genom laminatorn och det är klart! Väldigt enkelt och väldigt kul! Men det tar längre tid än man tror.

Blog Image

Det är också kul att ge bort memoryt i en fin ask som mottagaren kan förvara spelet i. Här har jag tagit den asken som hörde till lamineringfickorna och klätt in i nytt papper och dekorerat framsidan. Lycka till!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar