söndag 6 april 2008

Nu är det klart! (Nästan)

Vi har vart riktigt duktiga i helgen med tapetsering, shopping, skruvning och allmän röjning i vår lägenhet. Och resultatet blev SÅ bra! Det känns som om det är ett helt nytt rum och vi blir förvånade varje gång vi kommer in.

Blog Image
Här är Robban i full färd med tapetsering. Det är första gången någon av oss tapetserar och resultatet blev högt över förväntan! Man ser inte skarvarna alls. Tapeten är oerhört svår att göra till sin rätt på bild. Jag ska erkänna att jag var lite nervös att den skulle bli för plottrig innan den kom upp. Men nu kan jag bara säga att det är den snyggaste tapet jag någonsin sett! Den blänker till i silver och guld och ger en lyxig känsla till matbordet utan att bli skrikig. Tapeten är inköpt på Flugger. 

Blog Image

Så här fint blev det när vi monterade ihop matordet i ek ifrån Berguson! Vi såg ganska snabbt en stor, svart lampa framför oss och igår tog vi en promenad till Fridhemsplan och hittade den här fina lampan på Ljuspunkten som vi genast köpte med oss hem. Passar perfekt och man får ju inte vara feg...

Så nu är de stora sakerna äntligen på plats! Det som fattas nu är nya fönsterlampor, blommor och väggdekorationer. Lite svårt att pryda väggen bakom matbordet. Jag vill ju inte skymma den fina tapeten. En tokig tanke att ha några speglar med guldramar där infann sig igår. Jag får spåna vidare lite på den tror jag. Sedan ska det skaffas mer turkosa grejer generellt. Kuddar, dukar och ljus m m för att få mer liv i rumet. Jag tror till och med att jag ska försöka mig på att måla en tavla som går i turkost, men vi får väl se hur det går med det...

Nu är det filmdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar