måndag 7 april 2008

Egen skapelse

Ja, jag provade i alla fall...
Efter att ha letat i många veckor utan att ha hittat det där perfekta att ha på väggarna som tar upp de färgerna som vi har i vårt nya rum, tänkte jag att det kanske inte är så svårt att fixa ihop något själv. Glad i hågen sprang jag till Panduro och köpte akryl- och oljefärg och en canvastavla att testa på. Jag bryr mig ju inte om motivet, bara färgerna som i det här fallet är svart, vitt, turkost och brunt. Idag, så här under sista kvällen som ungdom, vågade jag påbörja min skapelse. Jag är en sån som älskar att köpa färger och papper, men oftast tänker jag för mycket när jag ska skapa så jag blir bara sittande i flera timmar utan att dra ett enda sträck- rädd för att förstöra tavlan.
Men idag lurade jag mig själv! Jag intalade mig att jag hade jättemycket att göra ikväll, så jag var tvungen att skynda mig att måla ihop något innan jag skulle fortsätta med något annat. Och det funkade! Jag är lättlurad... Innan jag ens fattat att jag börjat så satt jag med en näst intill färdig tavla. Men sen kom ju prestationsångesten... Därför la jag ifrån mig den innan jag hunnit analysera den för att vila tills imorgon. Om jag slänger den, eller gör ett par till i en serie återstår att se, men jag lyckades i alla fall fånga färgerna som jag vill ha i rummet!


Blog Image
Här är min 5-minuters-tavla! Den ser lite platt ut på bilden märker jag nu. Eftersom det är oljefärg så är det mycket nivåskillnad i den, vilket jag gillar. Men jag har inte riktigt bestämt mig om jag gillar den eller inte. Jag får sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar