torsdag 6 mars 2008

Inredningsshopping

Oj, vad kul det är att shoppa inredning! Igår skulle jag på stan för att kolla på lite grejer till mig, men tog inte lång tid innan jag började slinka in på inredningsaffärerna istället. Bara att gå runt och titta, känna på material och planera sina rum är ju så kul! Det är en stor fördel med att bo i Stockholm. Allt finns ju här! Något säger mig dock att det kan bli tufft för plånboken...

Efter projektet med hyllan har jag bestämt mig för att vårt vardagsrum ska bli det första rummet i lägenheten som ska få sig ett lyft. Det är ändå där vi spenderar vår mesta tid och där vi umgås med våra vänner. 
Och jag har funderat mycket fram och tillbaka. Jag gillar verkligen vår lägenhet, men är det något jag saknar så är det ett stort matsalsbord där man kan sitta och äta med sina vänner. Vårt kök är alldeles för litet för det, så en av planerna är att försöka få in det i vardagsrummet, men vi får se...

Jag vill verkligen ta tid att planera rummet ordentligt innan jag sätter igång med det roliga shoppandet, både när det gäller färger, träslag, material och funktioner. Vi har ju en ganska stilren färgskala just nu med svart, vitt och grönt. Nu har jag tröttnat på den gröna färgen och vill byta ut den mot något annat, och igår när jag var på min shoppingrunda valde jag turkost! Det är SÅ fint mot det svarta och vita. Jag vet att enligt förstå-sig-påarna så är turkost lite "ute" i vår och det ska hellre vara lite mjukare ljusblått, men jag vill verkligen ha den där "edgen" som det turkosa ger. Jag har inte köpt några större detaljer än, men vårt soffbord har blivit lite uppiffat med de nya färgerna. Vad tycks?!

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar