söndag 10 februari 2008

Möbelmässa

Idag har vi vart på möbelsmässan, Stockholm Furniture and Light-fare, i Älvsjö. Oj, vad mycket fint det fannas att titta på! Jag kom hem med en massa nya idéer, inredningstidningar och inspiration till att förnya vårt hem! Vi har ju ett ganska svart-vitt vardagsrum som gör det ganska lätt att ta in en till stark färg för att pigga upp rummet lite. Vi har haft grön som den tredje färgen nu ett tag och det har funkat länge, men det känns verkligen som om det är dags att byta. De två färgerna som tillatalade mig mest ifrån mässan var turkos och lila och det fanns SÅ mycket snyggt i de tonerna. Vilken vi väljer till vårt hem får jag nog klura lite på medan jag läser alla inredningstidningarna, men jag lovar att visa er resultatet!

Annars kändes det inte som om det var så mycket nytt. Det var fortfarande mycket mörkt träslag i kastanj och mycket vitt. Tyvärr verkar ek vara på väg bort, vilket jag tycker är väldigt synd. Det som kändes nytt var att det var mycket som var högblankt i både svart och vitt och att furun har kommit tillbaka, vilket jag som 80-talist inte är alltför glad åt...

Nej, nu ska jag bädda ner mig i soffan och bläddra i alla mina tidningar!

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar