söndag 13 januari 2008

Blivande kortmakare

Några av er vet att jag har hittat en ny hobby som jag älskar. Jag har under hösten blivit helt biten av att tillverka kort! Jag tror att det är en kombination av att få utlopp av min kreativitet samtidigt som jag får en möjlighet att vara omtänksam och visa att jag bryr mig om mina nära och kära som gör att det här känns som den ultimata hobbyn för mig.

Under hösten har jag tillbringat tid på olika forum, letat inspiration och deltagit i tävlingar för att utveckla min egna kortstil. Det finns ju en hel djungel därute för såna som tycker det är kul med papperpyssel! Till att börja med har mina kort varit väldigt enkla, men allt eftersom mitt utbud av material har växt här hemma så har även korten blivit lite mer avancerade. Jag kommer att visa lite kort här i bloggen allt eftersom de blir klara.

Blog Image
Jag har köpt på mig ett lager av enfärgade papper, s k cardstock, som man använder som kortbas tillkorten. Sedan har jag också en massa mönstrade papper som används i matchande färger.

Blog Image
Låt mig presentera Grodan! Det här är min bästa vän när jag gör mina kort. Han hjälper mig att stansa ut former, bokstäver och andra saker så att man slipper att göra det för hand. Spar en massa tid och blir väldigt proffsigt gjort!

Blog Image

Det här är min senaste investering- ProMarker pennor. Det är alkoholbaserade tuschpennor som jag främst använder för att färglägga mina stämpelmotiv med.

Just nu är mitt största problem att hitta folk att skicka alla mina kort till, så om du vill ha ett handgjort kort, eller vill beställa ett som du själv vill ge bort till någon annan, så tveka inte att höra av dig genom en kommentar eller ett mejl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar